dilluns, 2 de gener del 2017

Jo també vull ser com vosaltres




Resultat d'imatges de un grupo de españoles hablando muy contentos en castelano
Españoles contentos con su idioma
                
Jo també vull ser com vosaltres, espanyols: parlar en la meua llengua, no tenir que aprendre'n una altra, si no em ve de gana; poder dir: "allò que hi ha al País Valencià és dels valencians", no dir-me nacionalista (que els nacionalistes siguen els espanyols); tenir una Constitució com vosaltres. En una cosa, però, no vull, ni voldria, ser com vosaltres: no vull que Espanya siga valenciano-catalana, ni que allò que hom faça o siga permés de fer en Espanya es decidesca al País Valencià; que els tribunals judicials, les Corts, el Senat, els metges, les escoles, els instituts d'ensenyament, les universitats d'Espanya no tinguen l'obligació de parlar i d''ensenyar en català. Que facen el que vulguen, tant se m'infot. Tampoc vull beneficiar-me dels impostos espanyols. Aquests, els impostos espanyols, per als espanyols. Els valencians no som nacionalistes, ni imperialistes; els espanyols, sí. Els espanyols volen dominar altres pobles, com el català, el basc, el valencià (¿?) i treure'n profit. Per això, nacionalistes..., nacionalistes són ells, no nosaltres. Nosaltres deixem els altres seguir el seu camí; els espanyols, no: volen que els altres seguesquen el camí que ells, com espanyols, els marquen.

Jo també demane, com vosaltres, llibertat d'elecció. Però no sols d'elecció de llengua a l'ensenyament, també de lleis, d'exèrcit, d'associació amb Espanya, etc.

La vostra llibertat és de domini. Teniu una Constitució feta per vosaltres i per a vosaltres, unes lleis, un Exèrcit, una policia i Guardia Civil, uns mitjans, de comunicació, una estructura administrativa. La vostra llibertat està recolzada per tot això. La Constitució i les lleis ens prohibeixen exercir la llibertat; l'exèrcit i les policies ens amenacen i ens impedeixen exercir-la; els mitjans de comunicació ens manipulen i ens mengen el cervell a nosaltes i vosaltres (en contra nostra). Així és que quan demaneu llibertat esteu demanant la llibertat ancestral que garantitzen les vostres lleis: la llibertat de dominar els altres i robar-los la poca llibertat que tenen com valencians. Quan exerciu la vostra llibertat teniu darrere tot l'aparell d'Estat i tota l'Espanya oficial. Nosaltres estem sols, inermes, enfrontats al monstre. Si dieu que no es pot negociar, ni tan sols dialogar amb un que té la pistola sobre la taula, dieu-me com podrem negociar ni dialogar nosaltres amb uns que, com vosaltres, posen els canons, el tancs, els missils, les metralletes de l'exèrcit i la policia, les presons sobre la taula i tenen les lleis i la "democràcia" (recolzada pels mitjans de comunicació) d'un poble més nombrós que vota per dominar l'altre, fer-lo seu i explotar-lo com sempre hom ha explotat els pobles dominats.

                                              Miquel Mestre

1 comentari:

Pura Peiró Bertomeu ha dit...

Hi estic d'acord Miquel. No em considere nacionalista, no m'agraden massa les banderes ni els himmes...però sobre tot no em sent representada ni per la bandera espanyola ni per l'himne.
No tinc res contra els castellans (si no volen imposar-se); tinc família que estime a Madrid però considere que el concepte d'Espanya és excloent, castellà i prou.