divendres, 11 de maig del 2012

Una presència sinistra: l'hidra de mil caps




Una presència sinistra. Una mirada famolenca, àvida, obscura...

La bèstia ensuma l'aire en totes direccions. Hom sent lleus xaps xaps, passos sobre l’aigua fangosa. Passos que sonen esgarrifosos... 

De sobte, una ombra! Una silueta aguaita al meu costat i m’envolta.
Jo còrrec, plore, tremole, sue.

El bram, el brogit de la bèstia trenca el silenci. Dentades feridores a les meues espatlles. Em raja sang a borbolls i el dolor m’ennuvola la ment. Presència paorosa que m’atrapa clavant-me les afilades urpes mentre la bava repugnant m’empudega el rostre i amb l’alè em crema la pell. (fragment lliurement traduït d’una narració de Daniel Gonzàlez, trobada casualment en internet).



L'hidra de mil caps m’ataca perquè no té altre remei. És necessari, li ho imposa la gana insaciable, la fam devoradora, l’instint. Això diuen els caps de l'hidra en llurs aparicions a la tele. Com el cocodril quan es llança sobre la presa, com el gat quan atrapa el ratolí. Són els mercats, les normes de Brussel·les, la Merkel. Així actuà l’escorpí quan mossegà la granota que el mantenia surant. I s’ofegaren tots dos.

L'hidra mai té prou. Més riquesa, més poder. S’alimenta de les nostres carns i de la nostra sang. Però, si acaba amb nosaltres, també ella s’extingirà, oi?. Si no menja, morirà, car nosaltres som el seu aliment. No obstant això, és tan voraç, que no pot abstenir-s’hi.



La coneixem pels seus caps anomenats experts. Tenen, però, noms particulars. Un és de Guindos; l’altre, Montoro. Ambdós, experts en allò de robar-nos els quartos per a la caixa forta de l'hidra. També hi ha un tal Wert, expert a crear ignorància, una tal Ana Mato, amb l’expertesa de crear malalties incurables. Tots dos, versats en la manera d’omplir la seua bossa a partir de la ignorància i les malalties. Tenim una senyora: Nuestra Señora de los Dolores de Cospedal, experta a traure diners dels dolors populars i amb la llarga experiència de justificar el benefici que a tots ens produiran els dolors causats per l'hidra (quien más te quiere te harà sufrir). I més caps encara (en són milers). Tots actuen a les ordres d’un altre cap, Rajoy. I, junts amb aquest, obeeixen ordres de la Merkel (al servei de la banca alemanya), de Mario Draghi (Banc Central Europeu al servei de Goldman and Sachs), de Mario Monti (govern italià, Goldman and Sachs) Papadimos (expresident del govern grec, Goldman and Sachs), Comissió Trilateral, Grup Bilderberg, Banc Mundial, Fons Monetari Internacional, etc. etc. (en ells s’allotja el cervell neoliberal on l'hidra maquina els seus plans depredadors).

Són neo, són nous liberals, nous libertaris, nous de tot. En canvi, actuen rígidament com un exèrcit nazi al servei d’un ideal: la destrucció del planeta.