dimarts, 28 de gener del 2014

¡Firm...es! De frente variación derecha... ¡ar!

                                                                                                      Entrada anterior: Selva i civilització







Rajoy en Barcelona: "Mientras yo sea presidente del Gobierno, ni se celebrará ese referéndum ilegal ni se fragmentará España. Que quede claro". ¡Fiiirm...es! ¡De frente variación derecha... ¡ar! ¡Hop...ho! ¡Hep... haro! ¡Hop... ho! ¡Hep... haro! ¡Hop... ho!... ¡Hep... haro!... ¡Aaal... to!

Javier Marias, en El País semanal, 26/1/2014, cita les paraules d'un amic: "...el poder es el poder porque no cuenta con nadie... Digan lo que digan los intelectuales". I Marias afegeix: "Digan lo que digan los ciudadanos". 

Manel Rodríguez-Castelló, que escriu setmanalment un bloc ("La pedra i el Marge") i una columna al diari Levante, ens diu al bloc, en l'entrada del 18 de gener: "ONO em cobra per uns serveis que no he sol·licitat ni rebut per valor d'uns 70 euros. Com que es tracta d'un error, confie que ho solucionarem amb trellat en un tres i no res. Després de múltiples peripècies... una veu de senyora... em diu que la meua reclamació és desestimada perquè a ella li consta la comanda i l'entrega... i que no em tornaran els diners de cap manera. Em preguntar-li amb intenció si la sol·licitud havia estat realitzada des del telèfon de casa que en aquell moment fèiem servir, em respon que es pot tramitar des de qualsevol lloc i que només has de dir nom i DNI.
–Però això ho pot fer una criatura! [diu el bloguer] Són coses de domini públic. Com és que no verifiquen la identitat del client quan fa una comanda, rep l'article i se li passa la factura?
–Em tem que algú ha suplantat la seua identitat [respón la veu de senyora]. ... Jo de vostè aniria a la policia. Bon dia" [i penja].

"... indefensió del ciutadà [escriu el bloguer]. Els sona? A mi m'han volat els diners, el telèfon fix i internet (comprendran que després del desgavell, me n'havia de donar de baixa [d'Ono])...

[Aquest article [continua el bloguer] s'havia d'haver publicat a Levante-EMV el dissabte 18 de gener de 2014 però ha estat censurat pel periòdic...]." 

Desprès m'he assabentat que el diari Levante ha prescindit dels serveis de Manel Rodríguez-Castelló .

Està clar o no que el capital privat és el que mana i que decideix el contigut de les nostres informacions? No penseu que si Ono mana sobre Levante, Ono o/i altres empreses manen sobre aquest i altres mitjans de comunicació o sobre l'Estat? Que el poder no és el poder polític, sinó el poder del capital? Que de res val votar, segons a quins partits, perquè l'Ono de torn, diguem-ne Gürtel, Ecclestone, Adelson, Botín, qualsevol banc, cert ignot poder devot d'alguna infanta, etc. potser dicta una ordre secreta i tot seguit alguns pensen que s'acompleix? Per què, si no, tantes privatitzacions? Per què la crisi i totes les retallades? Per què la innocència forçada de tants delinqüents? Chi lo sa?

Aleshores, gose pensar (tant de bo m'equivocara!) que és vana l'esperança que algú ens salve, si no ens salvem nosaltres amb les nostres mans. El poder polític i privat està en contra nostra. Espavilem-nos, doncs, com la "Marea blanca" contra la privatització dels hospitals de Madrid o com els ciutadans burgalesos del barri de Gamonal.