El PP manant, amb eleccions o sense eleccions; Ciudadanos, confabulant amb el PP i maquinant amb tripijocs per deslliurar-se de les conseqüències de certes corrupcions passades, presents i futures; publicant-ho, fins i tot sense vergonya ni por, en la premsa afí ("El País" del 24/8/16); el poble votant-los... Està clar que aquest país necessita una repassada a fons.Una repassada que sols serà possible a llarg termini reeducant-nos tots. Necessitem una nova visió del món, una ètica insubornable i una millor capacitat de reflexió crítica (que siguem capaços, tots i totes, de jutjar per nosaltres mateixa allò que passa, allò que ens diuen les publicitats econòmiques interessades i els partits tramposos com PP, C's... i...). Necessitem una nova educació, una repassada a fons de l'educació actual; de l'educació que reben els nostres fills i les nostres filles i la que rebérem nosaltres en el passat. És una tasca difícil i, pot-ser, llarga, però és indefugible, si no volem fondre'ns com la neu en un migdia d'estiu per regar i abonar un crudel futur neocapitalista (amb un cert regust franquista), que pot acabar amb l'humanisme del país, si és que li'n resta una mica.
Heu aquí, segons Palinuro, la chusma que ens amenaça
A propòsit del que estic dient, no m'estalvie d'afegir que pels anys 66-78 va sorgir el "Seminari de Pedagogia del Col·legi de Doctors i Llicenciats del D.U. de València" amb la missió d'experimentar i fomentar una nova pedagogia (aquesta, antifranquista) que substituira la franquista vigent. Què volia dir "nova pedagogia"? Volia dir conectar amb les innovacions pedagògiques practicades durant la República i adaptar-les a les circumstàcies noves; volia dir conectar amb les investigacions i renovacions pedagògiques practicades en França; volia dir constituir grups de treball ("Seminari de Pedagogia") en el Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències, etc. Grups de treball, estatges, discussions, rendiments de comptes sobre les noves experiències, etc., etc., etc. Nosaltres, docents i alumnes (els que vàrem participar en l'experiència), apreniem fent ("només hom aprén allò que hom fa", "sólo se aprende lo que se hace"). Els alumnes aprenien fent. Fent en petits grups, on aprenien a discutir educada i raonablement; on aprenien a investigar en grup; on aprenien a plantetjar-se problemes; on aprenien a comprendre l'entorn socio-cultural on vivien: on aprenien que per aprendre és necessària la relaciò democràtica; on aprenien que la ignorància prové del poder irracional i la dictadura; que la racionalitat es recolza i potencia en la democràcia. Els nens i nenes educats de tal manera ara sabrien (si haguera continuat l'experiència i s'haguera extès per tot arreu) que "Presidente en funciones" és una figura difícilment democràtica i racional, que la corrupció és corrupció en Espanya i en Constantinopla, que Espanya "és un país secuestrado por un mentiroso" (http://www.eldiario.es/zonacritica/Rajoy-mentiras-Investidura_6_549155113.html) i que un país segrestat no és un país lliure ni democràtic. Etc., etc., etc., ...No creieu que caldria donar una bona repassada a fons, una bona repassada pedagògica, a aquesta malhaurada Espanya, una bona repassada que llicenciara a gran quantitat de polítics i que reciclara el cervell de gran part d'electors? En fí, caldria encara fer referència a la progressiva desídia amb que el PP tracta l'ensenyament públic.No cap dubte: tal com estem, el futur s'ens presenta negre.
---- ------------------------ ------ ------------------ ----
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada